Regulamin

Regulamin określa zasady sprzedaży artykułów oferowanych przez sklep sizarnianatura.pl
należący do Grupa TMC Sp. z o.o. 04-676 Warszawa ul. Pokrzywowa 13b, wpisaną do
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY
W WARSZAWIE XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRS pod numerem 00007299969, NIP:
9522180425,

§ 1
Informacje ogólne

1. Sprzedaż produktów odbywa się poprzez Internet w formie umowy zawieranej na odległość
miedzy zamawiającym - zwanym dalej Klientem, a sklepem internetowym spizarnianatura.pl

§ 2
Zamówienia
1. Zamówienia przyjmowane są poprzez pocztę mailową.
2. Do realizacji zamówienia wymagane jest podanie adresu do realizacji zawierającego (imię i
nazwisko, ulica, kod pocztowy, miasto) oraz danych kontaktowych (imię i nazwisko, telefon, e-
mail).
3. W przypadku podania nieprawdziwych, niepełnych lub błędnych danych - Sprzedający
spróbuje się skontaktować z kupującym w celu ich uzupełnienia lub sprostowania Jeżeli
kontakt nie będzie możliwy Sprzedający może odstąpić od umowy sprzedaży.
4. Przyjęcie zamówienia do realizacji następuje:
a) w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze i przelewem - po otrzymaniu przez sklep
potwierdzenia zamówienia.
b) w przypadku zamówień płatnych poprzez system płatności natychmiastowych Przelewy24
lub  po otrzymaniu potwierdzenia pozytywnej autoryzacji z systemu Przelewy24
5. Przyjęcie zamówienia do realizacji przez Kupującego zostanie potwierdzone drogą mailową.
6. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u
dostawców sklepu. W przypadku braku części towarów objętych zamówieniem przedstawiciel
spizarnianatura.pl skontaktuje się z Klientem, który podejmie decyzje o sposobie realizacji
zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości
zamówienia).
7. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona ilość towarów i
realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te
towary, aż do wyczerpania się zapasów.
8. Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu lub wycofać je do momentu jego wysłania.
Wprowadzenie zmian lub wycofanie jest możliwe poprzez kontakt Biurem Obsługi Klienta e-
mailem pod adres zamowienia@spizarnianatura.pl.
9. Zamówienie powyżej kwoty 1000 zł może nie zostać zrealizowane jeżeli forma płatności za
takowe to Pobranie. W takim przypadku wymagana jest płatność przelewem.
10. Sprzedawca w sytuacji, gdy na skutek błędu sprzeda produkt, którego nie posiada w
magazynie, zastrzega sobie prawo do wysłania Klientowi, w zastępstwie, produktów
mniejszych. Nie mniej jednak masa wspólna netto produktów będzie równa lub większa masie
produktów zakupionych, a produkty wysłane będą nosiły znamię tej samej nazwy produktu,
lecz o odmiennej masie. Sprzedawca nie musi powiadamiać Klienta o dokonanej zamianie.
11. W przypadku jeżeli przesyłka za pobraniem wróci do Sprzedawcy w wyniku nie odebrania jej
przez Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ponownej wysyłki zamówienia tylko w
przypadku kiedy Klient opłaci zamówienie z góry oraz zwróci Sprzedawcy należności z tytułu
kosztów poniesionych na rzecz ponownych przesyłek oraz innych kosztów zwrotu. Klientowi
takiemu w przypadku ponownej wysyłki nie przysługuje darmowa dostawa od progu
kwotowego oferowanego przez sklep.
12. Z racji nawiązania umowy kupna sprzedaży zamówione produkty stają się własnością Klienta,
w zgodzie z art. 535 Kodeksu Cywilnego. Od tej chwili za zobowiązania finansowe wynikające

2
z nieodebrania przesyłki, pomimo próby doręczenia, ponosi Klient. W przypadku, gdy
przesyłka nie zostanie doręczona z winy Przewoźnika, odpowiada Przewoźnik.
13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do braku realizacji zamówienia w przypadku kiedy koszt
usług kurierskich zmieni się na niekorzyść sklepu a dane w sklepie nie zostaną
zaktualizowane przed złożeniem zamówienia. Szczegóły dostaw takiego zamówienia ustalone
zostaną drogą mailową, bądź telefoniczną. Zapis ten dotyczy w szczególności przesyłek
zagranicznych.
14. Dokonując zakupów w sklepie internetowym spizarnianatura.pl Sprzedawca zastrzega sobie
prawo do dostarczania dokumentów sprzedaży (faktura, paragon) drogą elektroniczną, w
szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 3

Ceny towarów i płatność

1. Wszystkie ceny podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT. Cena podana przy
każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez klienta zamówienia. Spizarnianatura.pl
zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania
nowych towarów do oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji
promocyjnych na stronach sklepu.
2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
a) płatność przy odbiorze - płatność odbiera dostawca usługi kurierskiej.

b) przelewem natychmiastowym - podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest przelewy24. Rozliczenia płatności online przeprowadzane są Przelewy24
Płatności Spiżarnia Natura.
c) kartą płatniczą - dostępne formy płatności, którymi można realizować płatność:
Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą
płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej
Zamawiającego.
d) przelewem tradycyjnym
Nr konta spizarnianatura.pl:
Grupa TMC Sp. z o.o.
Ul. Pokrzywowa 13b
04-676 Warszawa
Bank PEKO S.A. Warszawa
nr konta : 73124010951111001072754372
W przypadku zmiany formy płatności na przelew na numer rachunku koniecznym jest powiadomienie
Sprzedawcy o tym fakcie, najlepiej droga mailowa na zamówienia@spizarnianatura.pl. W przeciwnym
przypadku pieniądze mogą zostać niezauważone, a zamówienie niezrealizowane z winy Klienta.

3
3. Do każdego zamówienia na terenie Polski doliczany jest koszt formy dostawy wybranej przez
Klienta. Do zamówień z dostawą na terenie innego kraju doliczany jest koszt dostawy
kurierem.
4. Przesyłki zagraniczne mogą być opłacane tylko przelewem lub kartą płatniczą.
Spizarnianatura.pl nie realizuje przesyłek zagranicznych za pobraniem.
5. Przesyłki zagraniczne nie zostaną zrealizowane jeżeli w momencie finalizacji zamówienia kraj
docelowy przesyłki zostanie określony jako Polska.
6. Jeżeli przesyłka zagraniczna nie zmieści się w gabarytach firmy kurierskich realizującej
dostawę, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niewysłania przesyłki. Sprzedawca powinien
uzgodnić z Klientem dogodne rozwiązanie problemu - jeżeli zaistnieje taka potrzeba zwrócić
kwotę należną za brak realizacji zamówienia.
7. Sprzedawca ma prawo do zwrotu na rzecz klienta, należnej kwoty za rozbity, uszkodzony
produkt w ramach wysyłki międzynarodowej. Sprzedawca nie ma obowiązku ponownej
wysyłki towarów, ze względu na wysoki koszt wysyłki międzynarodowej.
8. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub
kartą płatniczą - czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.

§ 5

Koszty i terminy dostawy

1. Przy każdym towarze jest podany czas realizacji zamówienia. Jest to czas, który upływa od
złożenia zamówienia do chwili wysłania zamówionych towarów ze sklepu, przy czym
uwzględniane są tu dni wolne od pracy, z wyjątkiem świąt. Zamówienie na towary o różnym
czasie realizacji wysyłane jest po skompletowaniu całości tzn. po upływie czasu najdłuższego
z podanych.
2. Termin otrzymania przesyłki to czas realizacji + przewidywany czas dostawy.
a) Koszt dostawy jest adekwatny do aktualnego cennika kurierów i zależny od masy paczki.
b) Przesyłki na terenie Polski dostarczają popularne oraz zaufane firmy kurierskie, wśród nich
InPost oraz Firmy Kurierskie. Czas dostawy paczki to przeważnie 1-3 dni.
Maksymalny czas dostawy to 30 dni od zawarcia umowy.
c) Przesyłki zagraniczne dostarczają popularni kurierzy międzynarodowi. Czas dostawy paczki
to 3-14 dni.
4. Koszt dostawy do innych krajów jest wyceniany według bieżącego cennika
międzynarodowych firm kurierskich. W przypadku jeśli koszt dostawy przewyższy realny
koszt, który Sprzedawca musi ponieść celem realizacji usługi dostawy międzynarodowej, bądź
wystąpią czynniki zewnętrzne niezależne od Sprzedawcy (prawne, podatkowe, celne)
uniemożliwiające dostawę produktów za granicę, to Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
anulowania zamówienia oraz pełnego zwrotu przedpłaconych środków na konto Klienta.
5. W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas
realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta
rozliczeniowego Sprzedawcy.

§ 6
Zwroty i reklamacje

Zwroty:
1. Klient, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem Sprzedającego, ma prawo
odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
2. W spizarnianatura.pl, czas do zwrotu to 14 dni od daty dostawy. Jeśli występują wątpliwości
lub uwagi dotyczące otrzymanego produktu – prośba o napisanie do nas lub zadzwonienie.
Pomożemy rozwiązać problem, doradzić.
3. Zwrot bez zadawania pytań jest możliwy, gdy towar nie był używany, ani nie został w żaden
sposób zniszczony. Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymanym wraz z nim
potwierdzeniem oraz informacją o numerze konta, na jakie należy przelać zwracane
pieniądze. Do odsyłanego towaru należy dołączyć notatkę dotyczącą przyczyny reklamacji.

4
Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od ich wpłynięcia.
Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru (dotyczy polskich numerów rachunków).
Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 5 dni roboczych przelewem bankowym na konto
wskazane przez klienta. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi. Koszt takowej przesyłki
- w przypadku zwrotu bez zadawania pytań - jest po stronie Klienta. Zwroty prosimy kierować
na adres naszego sklepu w Warszawie: Grupa TMC Sp .z o. o, ul. Pokrzywowa 13b, 04 - 676
Warszawa mail: zamowienia@spizarnianatura.pl.
4. Wszelkimi dodatkowymi opłatami związanymi ze zwrotem środków na konto Klienta obciążony
będzie Klient. Dotyczy to w szczególności kosztów prowizji banków oraz innych pośredników
finansowych.
Reklamacje:
1a. Reklamacja produktu, realizacji zamówienia, bądź dostawy
Klient ma zawsze prawo do reklamowania otrzymanego produktu, szczególnie w przypadku
niezadowolenia z produktu, realizacji zamówienia lub jego dostawy. Istnieje możliwość, iż
doszło do pomyłki w procesie realizacji lub dostawy zamówienia na skutek błędu ludzkiego.
Jeżeli Klient ma wątpliwości lub uwagi dotyczące otrzymanego produktu proszony jest o
kontakt ze sprzedawcą - email: zamowienia@spizarnianatura.pl. Sprzedawca zaproponuje
stosowne rozwiązanie problemu. Towar może również zostać odebrany od Klienta kurierem
na koszt Sprzedawcy.
1b. Uszkodzenie w trakcie dostawy
Jeżeli po otrzymaniu towaru klient znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe
podczas dostawy, powinien wykonać zdjęcia uszkodzonej zawartości przesyłki oraz odesłać je
na adres email: zamowienia@spizarnianatura.pl.
W wiadomości zwrotnej Klient uzyska informacje niezbędne do kolejnych działań. Uszkodzony
towar może wymagać zwrotu do nadawcy, strata materialna może zostać pokryta przez
Sprzedawcę, bądź Klient może otrzymać nowy, pełnowartościowy towar tylko na podstawie
załączonych zdjęć. Koszty, związane z odesłaniem towaru reklamowanego, sklep zwraca
natychmiast po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji, bądź to sprzedawca zamawia
kuriera po odbiór uszkodzonej, reklamowanej przesyłki. Reklamacje prosimy kierować na
adres: Grupa TMC Sp. z o.o. ul. Pokrzywowa 13b 04 - 676 Warszawa, mail:
zamowienia@spizarnianatura.pl. Termin rozpatrzenia reklamacji to 14 dni od otrzymania
zgłoszenia.
2. Towar należy odesłać w opakowaniu, w którym został przysłany lub w innym mocnym
opakowaniu, aby nie uległ zniszczeniu w trakcie przesyłki. Nigdy nie wysyłaj towaru w
kopercie zwykłej. Towar tak zapakowany zostanie najprawdopodobniej uszkodzony. Taki towar
nie będzie podlegał zwrotowi, wymianie, lub gwarancji.
3. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem.
§ 7

Ochrona danych osobowych i prywatności.

1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa TMC Sp. z o.o. 04-676 Warszawa 04-
676 ul. Pokrzywowa 13b, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez
SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY
KRS pod numerem 00007299969, NIP: 9522180425,
2. Z Administratorem można się skontaktować:
a) listownie, na adres: Grupa TMC Sp. z o.o.
b) mailowo, na adres: zamowienia@spizarnianatura.pl
3. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się
kontaktować:
a) listownie, na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
b) mailowo, na adres: kancelaria@uodo.gov.pl
4. Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora w celu:

5
1) podjęcia na żądanie Klienta działań przed zawarciem umowy – art. 6 ust. 1 b) RODO –
przez
czas niezbędny do wykonania tych działań;
2) zawarcia i wykonania umowy – art. 6 ust. 1 b) RODO – przez czas niezbędny do wykonania
umowy i dokonania rozliczeń z jej tytułu;
3) wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych – podstawa prawna art. 6
ust. 1 c) RODO obejmujących:
a) obowiązki z tytułu rękojmi za wady – przez okres trwania odpowiedzialności z tytułu
rękojmi;
b) obowiązki z tytułu odstąpienia lub rozwiązania umowy – przez okres do czasu
przedawnienia roszczeń z tego tytułu;
4) obowiązki związane z wystawieniem i przechowywaniem faktur i dokumentów wymaganych
przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości – do czasu wystawienia faktury lub innych
dokumentów, a następnie przez okres ich przechowywania określony przepisami podatkowymi
i przepisami o rachunkowości;
5) przechowywanie danych w celu wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych
nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych – przez okres trwania
odpowiedzialności z tego tytułu;
6) realizacji tzw. prawnie uzasadnionych interesów Administratora – podstawa prawna art. 6
ust. 1 f) RODO – występujących w przypadku:
a) ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń – do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu
umowy lub działań Administratora związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem
umowy (maksymalnie 10 lat od wykonania umowy lub żądań przed jej zawarciem lub wydania
prawomocnego orzeczenia sądu);
b) tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora,
obejmujących w szczególności raportowanie, badania i planowanie rozwoju produktów, w tym
usług i podniesienia ich jakości, prace rozwojowe w systemach informatycznych – przez okres
trwania działań przed zawarciem umowy oraz do czasu wykonania umowy, a następnie nie
później niż do przedawnienia roszczeń z tytułu tej umowy lub działań Administratora
związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy;
c) zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji – przez cały okres przechowywania danych,
tj. do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub działań Administratora związanych z
umową lub żądaniami przed zawarciem umowy oraz ustania odpowiedzialności Administratora
z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych
osobowych;
d) wsparcia obsługi Klienta, w tym poprzez jej dostosowanie do potrzeb wynikających ze
składanych zamówień, reklamacji, skarg, wniosków – przez okres trwania umowy lub do
czasu zakończenia działań podjętych na żądanie przed zawarciem umowy;
e) celów marketingowych, w tym profilowania, tj. w celu przekazania informacji o promocjach,
produktach, w tym usługach, wydarzeniach, akcjach, w tym ofertach specjalnych
Administratora – przez okres trwania umowy do czasu jej wykonania;
f) ochrony przed próbami oszustwa – przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie.
5. Dane osobowe Klienta przekazywane są dobrowolnie. Klient nie jest zobowiązany do
podania jakichkolwiek danych, a ich podanie nie jest obowiązkiem ustawowym, a jedynie
obowiązkiem umownym. Podanie danych osobowych może nastąpić wyłącznie, jeżeli Klient
się na to zgodzi i według uznania Klienta. Podanie danych osobowych może być jednak
niezbędne do:

6

a) złożenia i realizacji Zamówienia;
b) wystawienia faktury VAT i dokonania rozliczeń podatkowych;
c) założenia Konta;

d) przesyłania Klientowi Newslettera;
e) obsługi, rozpoznania i rozpatrzenia reklamacji lub oświadczeń o odstąpieniu od umowy
Klienta i wykonania obowiązków Administratora z tych tytułów;
f) obsługi i załatwienia spraw, z którymi się Klient zwróci przed zawarciem umowy lub po jej
zakończeniu;
g) w przypadku danych opcjonalnych – brakiem możliwości np. skontaktowania się z Klientem
w określony opcjonalny sposób lub dokonaniem zwrotu należności na rachunek bankowy.
6. Dane osobowe Klienta mogą być udostępniane przez Administratora:
1) pracownikom i współpracownikom Administratora, którzy muszą mieć dostęp do danych
Klientów, aby móc wykonywać zobowiązania Administratora lub w jego imieniu działania na
rzecz Klientów;
2) podmiotom przetwarzającym w imieniu Administratora dane osobowe Klienta i
uczestniczącym w wykonywaniu czynności przez Administratora, tj.:
a) podwykonawcom wspierającym Administratora w wykonaniu umów, zamówień i obsłudze
Klienta, np. w obsłudze korespondencji lub w procesie obsługi Klienta lub innym podmiotom
pośredniczącym w sprzedaży produktów, w tym usług lub rzeczoznawcom działającym na
zlecenie Administratora;
b) agencjom reklamowym lub innym podmiotom organizującym lub prowadzącym lub
współpracującym lub pośredniczącym w organizacji lub prowadzeniu akcji marketingowych
Administratora;
c) podmiotom obsługującym systemy teleinformatyczne Administratora lub udostępniającym
Administratorowi narzędzia teleinformatyczne, w tym platformy informatyczne, lub miejsca na
serwerach lub stronach internetowych;
d) podmiotom świadczącym Administratorowi usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe lub
pomoc prawną, podatkową, rachunkową;
e) agencjom badawczym działającym na zlecenie Administratora;
f) podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi dotyczące bezpieczeństwa osób i
mienia;
3) innym administratorom będącym:
a) agencjami reklamowymi, lub podmiotami prowadzącymi lub organizującymi lub
współpracującymi lub pośredniczącymi przy prowadzeniu lub organizacji akcji marketingowych
Administratora lub współpracującymi z Administratorem przy obsłudze Klientów lub innymi
podmiotami pośredniczącymi w sprzedaży towarów, w tym usług – w celu rozliczenia
należnych im wynagrodzeń;
b) podmiotami prowadzącymi działalność pocztową lub kurierską – w celu dostarczenia
korespondencji lub przesyłek;
c) podmiotami prowadzącymi przewóz przesyłek towarowych lub usługi spedycji – w celu
dostarczenia przesyłek towarowych;

7
d) podmiotami prowadzącymi działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) – w celu
dokonania zwrotów lub w celu zapewnienia działania usługi polecenia zapłaty;
e) podmiotami prowadzącymi działalność kredytową (banki) – w celu zapewnienia
kredytowania na zakup produktów, w tym usług i wykonania zwrotów;
f) zakładami ubezpieczeń – w celu ubezpieczenia przesyłek towarowych;
g) podmiotami nabywającymi wierzytelności – w razie niezapłacenia ceny za zakupiony towar
lub wynagrodzenia za wykonanie zamówienia w terminie lub innych należności na rzecz
Administratora.
7. Przez okres trwania umów z Klientem do czasu ich wykonania lub rozwiązania, a po tym
czasie na podstawie zgody Klienta, dane osobowe Klienta mogą być wykorzystywane do
zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania. Decyzje podejmowane będą
automatycznie, na podstawie kryteriów takich jak liczba i częstotliwość realizowanych
zakupów w Sklepie Internetowym oraz liczba i rodzaj zakupionych towarów i usług. Po
ustaleniu spełnienia kryteriów system informatyczny automatycznie prześle do Klienta
informację o ofercie specjalnej lub przyznanej korzyści. Klient może z niej skorzystać lub z niej
zrezygnować, a także odwołać się od danej decyzji.
8. Klientowi przysługuje prawo do:
a)dostępu do danych osobowych, w tym prawo do informacji o danych osobowych oraz
uzyskania kopii danych osobowych;
b)prawo sprostowania danych osobowych, jeżeli są nieprawidłowe oraz prawo do
uzupełnienia danych niekompletnych;
c)prawo usunięcia danych osobowych;
d)prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
e)prawo do przeniesienia danych osobowych;
f)prawo wniesienia skargi do organu ochrony danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania danych
osobowych;
9. Klient może cofnąć w dowolnym momencie każdą zgodę na przetwarzanie jego danych bez
konsekwencji i bez podawania przyczyn.
10. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, których
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
11. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych
osobowych:
a) w celach marketingowych, w tym profilowania;
b) w celach wynikających z tzw. uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora,
innych aniżeli marketing, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta.
12. Klient może realizować prawa, o których mowa w punkcie 8-11 wyżej, w każdym czasie,
występując z odpowiednim żądaniem.
13. Klient może wystąpić do Administratora z żądaniami, o których mowa w punkcie 8 -
11wyżej poprzez przekazanie pisemnego oświadczenia:
a) listownie, na adres: Grupa TMC Sp. z o.o. 04-676 Warszawa ul. Pokrzywowa 13b
b) mailowo, na adres: zamówienia@sopizarnianatura.pl

8
14. Administrator ma obowiązek udzielenia Klientowi informacji o działaniach podjętych w
związku z żądaniami, o których mowa w punkcie 8 -11 wyżej, bez zbędnej zwłoki, a w każdym
razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania. W razie potrzeby termin, o którym mowa w
zdaniu poprzedzającym, może być przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na
skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W terminie miesiąca od otrzymania
żądania, Administrator informuje Klienta o takim przedłużeniu terminu z podaniem przyczyn
opóźnienia.
15. Jeżeli Administrator nie podejmie działań w związku z i żądaniami Klienta o których mowa
w punkcie 8-11 wyżej, to niezwłocznie – najpóźniej w terminie miesiąca od otrzymania żądania
– informuje Klienta o powodach nie podjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej
przed Sądem.
16. Jeżeli Administrator będzie miał uzasadnione wątpliwości dotyczące tożsamości Klienta w
związku ze zgłoszeniem żądania, możemy poprosić Klienta o podanie dodatkowych informacji
niezbędnych do jej potwierdzenia.
17. Administrator udziela informacji, o których mowa wyżej w punktach, 14-16 wyżej na
piśmie, według wyboru Administratora:
a)listem poleconym na podany przez Klienta adres,
b)drogą elektroniczna na podany przez Klienta adres e-mail,
za wyjątkiem przypadków gdy:
a)Klient przekazał swoje żądanie drogą elektroniczną i nie zażądał udzielenia informacji przez
Administratora w innej formie – wówczas Administratora przekazuje informacje na podany
przez Klienta adres e-mail;
b)Klient zażądał udzielenia informacji przez Administratora ustnie, a jego tożsamość została
potwierdzona innymi sposobami – wówczas Administrator udziela informacji ustnie.
18. Wszelka komunikacja i działania podejmowane przez Administratora w związku z
żądaniami Klienta, o których mowa w punkcie 8-11 wyżej są wolne od opłat. Jeżeli jednak
powołane żądania będą ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, np. z uwagi na ustawiczny
charakter, Administrator może:
a) pobrać rozsądną opłatę, uwzględniającą administracyjne koszty udzielenia informacji,
komunikacji lub podjęcia żądanych działań albo,
b) odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
19. Administrator informuje o sprostowaniu lub uzupełnieniu lub usunięciu lub ograniczeniu
przetwarzania danych osobowych Klienta, których dokonał w wykonaniu żądania Klienta,
każdego odbiorcę, któremu zostały ujawnione dane Klienta. Administrator nie jest
zobowiązany do przekazania takich informacji jedynie wówczas, gdy okaże się to niemożliwe
(np. zlikwidowano spółkę) lub będzie to wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku (dane
ujawniono bardzo wiele lat temu oraz nie udało się nawiązać kontaktu z odbiorcą pomimo
podjętych prób).
20. Klient akceptując Regulamin w procesie zakupowym zgadza się na wykorzystywanie jego
danych osobowych oraz kontaktowych w celach marketingowych. W szczególności dotyczy to
adresu e-mail, adresu oraz numeru telefonu. Niemniej jednak Klient ma zawsze prawo
wypisania się z subskrypcji powyższych programów marketingowych wykorzystujących ich
dane osobowe, o czym niezwłocznie powinien powiadomić Sprzedawcę.
21. Na żądanie Klienta, Administrator informuje o odbiorcach, których poinformował o o
sprostowaniu lub usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania danych osobowych Klienta, a
także o odbiorcach których nie udało się powiadomić Administratora.

Kontakt

Śledź nas

Menu

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.